תאור הפרויקט

הרעיון של הפרויקט הוא נוער מלמד נוער. קבוצה של בני נוער בכיתות י"א, וי"ב, נכנסים לכיתות ט. כול חמישה בני נוער נכנסים לכיתה ט' ומעבירים במתודות בלתי פורמליות ארבעה מערכי שיעור שמעוררים את הסקרנות ואת היצירתיות. רוב המתודות הן בקבוצות קטנות. לאחר מכן בסוף ארבעת מערכי השיעור נוצרות בכיתה בערך חמש קבוצות (תלוי במספר הילדים בכיתה, בכול קבוצה יהיו 5-6 ילדים) לכול קבוצה מצטרף מדריך שתפקידו הוא ללוות ולהעביר להם את עשרת המפגשים הבאים. ביחד הם מתמחים במשך עשרה מפגשים בתחום מסוים בו הם בחרו, ובמקביל הוא תחום החוזק של המדריך

יעדים ומטרות הפרויקט

הרעיון שגם המדריך יתחזק ויעביר לצעירים ממנו את התחומים שהוא טוב בהם, וגם ילדי כיתות ט' יועשרו בתחומים שמעניינים אותם. בסוף עשרה המפגשים כול קבוצה ביחד עם המדריך, תבנה לעצמה יום שיא מחוץ לבית הספר בנושא שבו היא התמחתה. תפקיד המדריכים הוא להעביר את עשרת המפגשים לקבוצה שלו, ליצור איתם קשר אישי ולפתח אווירה חמה ומקבלת. הרעיון הוא שהם יעברו יחד למידה משמעותית וחווייתית במרחב בטוח לטעויות, תהיות, ושאילת שאלות. כול קבוצה תעבור עשרה מפגשים עשירים במתודות במגוון נושאים כמו צילום, קולנוע, יצירה, אסטרונומיה, פיסול ועוד נושאים שלא נלמדים בבית הספר. כול מדריך יהיה מחובר לנושא אותו הוא מעביר.

הלכה למעשה של הפרויקט

כול חמישה מדריכים ירכז חבר צוות מוביל אותם הוא ילווה. במהלך העברת הפרויקט יש דגש חזק מאוד על כך שכול בן נוער בכיתה ט' יבחר מה ללמוד, ואחריותו של המדריך היא שכול ילד יחווה חווית הצלחה במהלך המפגשים, שיחזקו את תחושת המסוגלות שלו ללמוד. בסוף עשרת המפגשים, המדריך ביחד עם הקבוצה יבנו יחד יום שיא שיתרחש מחוץ לבית הספר בנושא שהם חקרו. לדוגמא: קבוצה שעברה יחד עשרה מפגשים בנושא יצירה ילכו יחד למוזיאון האומנות בתל אביב או לסדנא אצל אומן מפורסם. הרעיון הוא שיום השיא יסכם את הנלמד ויהיה יום חוויתי ומיוחד.

סיכום והערות

ליצירת קשר עם היוזם: