כיצד מביאים את היצירתיות לבית הספר?

פעמים רבות נשמעות תלונות רבות אודות השיעורים בבית הספר. נאמר כי הם משעממים, מקבעים את החשיבה ואת הדמיון ולא מאפשרים לתלמידים לבטא את עצמם כראוי. אנחנו, מציעים פתרון לבעיה הזו! מחשבה בריבוע- פרויקט חברתי ייחודי מסוגו שחרט על דגלו את המטרה "לקדם את היצירתיות בבתי הספר!".
מחשבה בריבוע הוקם על ידי אוריה הלל תלמידת כיתה יב' בתיכון אזורי גבעת ברנר. שגרירת ארגון LEAD -המסלול לפיתוח מנהיגות צעירה בישראל.

מהן מטרות הפרויקט?

מטרת העל של הפרויקט, היא לפתח את החשיבה היצירתית של התלמידים בצורה המיטבית. הפרויקט מקדם מטרות נוספות כגון, לימוד כישורים חדשים במסגרת הבית ספרית, יציאה מהשגרה המקובלת בבית הספר, חשיפה לכמה שיותר דרכי הוראה והעברת מידע, לימוד יצירת הקשרים בין נושאים שונים והפיכת השיעורים לחוויה.

איך זה קורה בפועל?

באמצעות סדרה בת 10 מפגשים דו שעתיים המתפרסת לאורך שנת הלימודים עבור כיתות ד'. בכל מפגש לומדים התלמידים טכניקה שונה בחשיבה יצירתית, למשל:
אלתור, היפוך הנחות יסוד, סיעור מוחות ועוד. במפגשים, נוסף ללימוד הטכניקה והשימוש בה מועברת גם פעילות המשלבת בין הטכניקה הנלמדת לבין חומר לימוד
רלוונטי. לדוגמא: במפגש בנושא סיעור מוחות, פותרים התלמידים בעיות מהחומר הנלמד באותה השנה במסגרת שיעורי תנ"ך. היכן אנחנו פועלים כיום? כיום אנחנו עובדים בשני בתי ספר יסודיים באזור השפלה, בתוכנית לוקחים חלק 120 תלמידי כיתות ד' מ-5 כיתות שונות, ו-12 תלמידי תיכון שגויסו להדריך בפרויקט בהתנדבות.
רוצים לקדם את היוזמה שלנו ולהפעיל את הפרויקט בשנים הבאות? בימים אלה אנחנו מחפשים ארגון שימשיך אותנו - ארגון שירצה ליצור שיתוף פעולה, לקחת את הפרויקט ולקדמו בכמה שיותר מוסדות חינוך ובמסגרת השותפות לבנות תכנית המשכית לשנים הבאות!